top of page

Toimitus- ja tilausehdot

Voimassa 1.12.2023 alkaen

 

IHL Turva Oy myy lukitukseen ja turvallisuuteen liittyviä tarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) Suomeen. Noudatamme toiminnassamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Tilaaminen

Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät IHL Turva Oy:n kotisivulla.

Tilauksen jättämisen jälkeen IHL Turva Oy ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen asiakas voi olla sähköpostitse yhteydessä IHL Turva Oy:n koskien esim. tilauksen muuttamista, peruuttamista tai toimitusaikaa.

Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

 

Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esimerkiksi huonon saatavuuden- tai jälleenmyyntiepäilyn takia.

IHL Turva Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

Kaikki myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme tai kysy lisää sähköpostitse.

Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin IHL Turva Oy:lle.

Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa IHL Turva Oy voi vedota erehdykseen, jos kyseessä on ollut ilmeinen virhe.

IHL Turva Oy ei ole vastuussa tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

IHL Turva Oy ei myy tavaraa jälleenmyyjille. IHL Turva Oy varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

Kun asiakas tilaa lukkoja sarjoitettuna omalle jo olemassa olevalle avaimelle, ei verkkokaupasta ostettujen lukkojen mukana ei tule yhtään avainta. Malliavaimen lähettäminen on aina asiakkaan omalla vastuulla. IHL Turva Oy ei ota vastuuta Postin kadottamista avaimista.

 

Kun asiakas tilaa useamman uuden lukon sarjoitettuna, tulee avaimia vain yhden lukon mukana toimitettava avainmäärä 3kpl, ellei asiakas ole tilannut samalla lisäavaimia.

Tilausta tehdessä peruutus on mahdollinen ennen lähetä tilaus -painikkeen painamista. Mikäli haluat perua tilauksen valittuasi maksutavan ja vahvistettuasi sen, veloitamme tilauksen peruutuksesta ja maksun palautuksesta aiheutuneet kulut, kuten maksukomission.

Toimitus

Myytävien tuotteidemme toimitusaika riippuu varastotilanteesta ja valmistajiemme tilaushetken resursseista sekä tuotantokapasiteeteista. Toimitusaikaan vaikuttaa myös rahtikumppaniemme toimitushetken kuljetusajat, jotka voivat muuttua monistakin eri syistä.

Mikäli tuote on mahdollista lisätä ostoskoriin, löytyy se oletusarvoisesti varastosta.

Varastotuotteiden toimitusaika on 2–5 arkipäivää + kuljetusaika (postin toimitus).

Tilaukset käsitellään seuraavan arkipäivän aikana ja postitetaan seuraavan kahden arkipäivän kuluessa.

Viikonloppuna ja arkipyhinä tehdyt tilaukset käsitellään seuraavana arkipäivänä.

Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteita on pidempi toimitusaika.

Erikoistuotteissa toimitusaika on normaalisti 5–14 arkipäivää, tavarantoimittajan toimitusviivästyksistä emme vastaa.

Tuotteen statuksen ollessa ”Tehdastilaus”, tuotteita ei varastoida, tai tuotteet räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaisiksi. Tehdastilattujen tuotteiden toimitusaika on tehtaasta riippuen noin 2–4 viikkoa. IHL Turva Oy ei vastaa valmistajien tehdastoimitusten toimitusajoista.

Räätälöityjen tuotteiden toimitusaika on 4–7 viikkoa, riippuen tuotemallista ja tilausmäärästä.

Tilatut tuotteet toimitetaan samassa lähetyksessä, eikä tilauksia osatoimiteta.

IHL Turva Oy ei automaattisesti vahvista toimitusaikoja.

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa, kun tilaus on jo käsitelty.

Nouto

Tilatut tuotteet on mahdollista myös noutaa IHL Turva Oy:n toimipisteestä, osoitteesta Mekaanikonkatu 19 B, 00880 Helsinki.

Maanantaista perjantaihin kello 8–16. Pyhäpäivinä suljettu. IHL Turva Oy pidättää oikeiden aukioloaikojen muutoksiin.

Tarkista aukioloajat aina osoitteesta www.ihlturva.fi.

 

 

Hinnat

Verkkokaupassa olevat hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan hinnat eivät sisällä postitusta. Postitusmaksu erikseen.

Selvissä hintavirhetapauksissa ihlturva.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut ilmeinen virhe.
 

Maksaminen ja maksutavat

Verkkokauppa hyväksyy ainoastaan korttimaksut.
Maksukortit: Visa, Mastercard, American Express

Maksuvälittäjänä toimii Wix Payments.

Palautusoikeus

Mikäli lähettämämme tuote ei ole oikea tai se on vahingoittunut, ota yhteyttä osoitteeseen myynti@ihlturva.fi.

Myymillämme tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä). Tuote palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä. Tuotevaihdossa asiakas maksaa uuden tuotteet toimituskulut, jonka jälkeen uusi tuote toimitetaan asiakkaalle.

Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

Palautusoikeus ei koske mobiilituotteita, käytössä olleita tuotteita eikä asiakkaalle tilattuja erikoistuotteita, kuten esimerkiksi kaiverretut kilvet.

 

Asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja tai sarjoitettua tilauksia ei myöskään voi palauttaa.

Asiakaspalautustapauksissa ota aina ensin yhteyttä myynti@ihlturva.fi saadaksesi postin palautusnumeron. Ilman numeroa palautettujen tuotteiden postimaksun maksaa lähettäjä.

Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä.

Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen,

veloitamme omia kuluja kuitenkin vähintään 25 % tuotteen hinnasta.


Tuotepalautukset aina:

  1. Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä
     

  2. Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
     

  3. Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
     

  4. Tilinumero ilmoitettava mahdollisia palautuksia varten.

Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä, joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti IHL Turva Oy:lle (pois lukien Posti). Palautukset tehdään aina Postin asiakaspalautuksena.

Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut, mm. korjausarviot.

Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Takuu

Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. IHL Turva Oy takuu on yleensä 6–12 kuukauden pituinen.

IHL Turva Oy vastaa vain itse antamastaan takuusta ja sanoudumme irti aina valmistajan antamista pidemmistä takuuajoista.

Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päivämäärästä. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

 

Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu IHL Turva Oy velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

Kaikki takuupalautukset testataan. IHL Turva Oy voi vapautua takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtä lailla, mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan, että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä, joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti IHL Turva Oy:lle (pois lukien Posti). Palautukset tehdään aina Postin asiakaspalautuksena.

Tuotteet takuuhuoltoon aina:

  1. Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
     

  2. Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
     

  3. Mukana kopio kuitista, lähetteestä tai laskusta.
     

  4. Lähetä takuukorjaukseen vain viallinen tuote, mukaan ei muita tuotteita, ei ohjekirjoja, ei kaapeleita.
     

Mikäli olet epävarma siitä, hoitaako IHL Turva Oy tuotteen takuuasiat, suosittelemme ottamaan yhteyttä IHL Turva Oy:n, ennen palautuksen tekemistä. Joidenkin tuotteiden takuukorjaukset hoitaa maahantuoja tai virallinen huoltoliike.

Kun lähetät meille jotain, muista pakata paketti hyvin ja lähetä tarvittaessa särkyvänä.

Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä.

Aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan.

Palautus tai takuukorjaus on aiheeton mm. jos tuote ehjä, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai

palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty.

Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts. ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Reilusti yli puolet takuukorjauksista on aiheettomia, suurimmassa osassa tuote ei ole rikki.

Lunastamaton tilaus

Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. IHL Turva Oy ei palauta maksua noutamatta jääneistä tuotteista. Noutamatta jääneet tuotteet siirtyvät seitsemän (7) päivän jälkeen IHL Turva Oy:n omistukseen.

 

Erimielisyyksien ratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

EU:n verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

bottom of page